Deprecated: Kunena\Forum\Plugin\Kunena\Comprofiler\KunenaAccessComprofiler::loadCategoryRoles(): Implicitly marking parameter $categories as nullable is deprecated, the explicit nullable type must be used instead in /mnt/web007/e3/36/52020636/htdocs/plugins/kunena/comprofiler/KunenaAccessComprofiler.php on line 228

Battle of Stalingrad

  • Qetzalcoatl
  • Qetzalcoatls Avatar Offline
  • Beiträge: 2234
  • Dank erhalten: 2076

Qetzalcoatl antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 10:03 #1039
"Dear Pilots,

today is one of the most important days in our project history. We just released the update containing several key features that open up new possibilities and future pesrpective.

First, this is Bf 109 G-4 release, the release of the first aircraft for Battle of Kuban, meaning that Early Access for Battle of Kuban just started. From now on, Battle of Kuban owners will receive regular updates that will gradually add more BoK content as it gets ready.
Second, the game now uses DirectX 11 renderer. This is an important milestone. It brings mainly performance gains, but it also opens up many possibilities for improving visuals.
Third, Ju-52/3m g4e is released. This aircraft brings many new gameplay features. Three new mission types for the current campaign - paradrop, cargo paradrop and cargo delivery. They can be used in complex multiplayer missions as well.
Fourth, new Scripted Campaign mode has been added and everyone can create and distribute campaigns, We'll tell you about how it's done in coming Dev Diaries."

Na, da bin ich ja mal gespannt, was das jetzt bringt. Patch is wohl ca. 700 MB groß.
von Qetzalcoatl

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • yoda
  • yodas Avatar Offline
  • Beiträge: 247
  • Dank erhalten: 114

yoda antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 11:26 #1040

Qetzalcoatl schrieb: "Dear Pilots,
Second, the game now uses DirectX 11 renderer. This is an important milestone. It brings mainly performance gains, but it also opens up many possibilities for improving visuals.


Das ist halt das Beste.
von yoda

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • dingsda
  • dingsdas Avatar Offline
  • Beiträge: 450
  • Dank erhalten: 328

dingsda antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 11:58 #1041
An diejenigen von euch, die Windows 7 benutzen: Achtung!

forum.il2sturmovik.com/topic/26688-kb2670838-win-7-and-cliffs-dover/
Last Edit:20 Dez. 2016 12:01 von dingsda
Letzte Änderung: 20 Dez. 2016 12:01 von dingsda.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • JG4_Henry
  • JG4_Henrys Avatar Offline
  • Beiträge: 535
  • Dank erhalten: 620

JG4_Henry antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 13:05 #1042
Die Lösung scheint ja glücklicherweise relativ einfach zu sein. Einfach die DXSETUP.EXE im Steam/CLOD-Verzeichnis ausführen.

Zu BOS/M/Kuban: Wenn die die Landschaft tatsächlich durch DX11 "kontaktfreudiger" hinbekommen, würde ich noch mal einen Anlauf wagen...
Last Edit:20 Dez. 2016 13:06 von JG4_Henry
Letzte Änderung: 20 Dez. 2016 13:06 von JG4_Henry.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • yoda
  • yodas Avatar Offline
  • Beiträge: 247
  • Dank erhalten: 114

yoda antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 13:57 #1043
Erstes und erstmal einziges Ziel war laut Forum, die Performance in großen kämpfen zu verbessern. An der Grafik wird sich bis nach BoK erstmal nichts ändern. Wenn ich alles richtig verstanden habe.
von yoda

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Sputnik
  • Sputniks Avatar Offline
  • Beiträge: 348
  • Dank erhalten: 52

Sputnik antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 16:11 #1044
Das habe ich auch so verstanden. Allerdings sind 4K Texturen schon jetzt möglich. Wurde auch endlich Zeit! B)
von Sputnik

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Greif
  • Greifs Avatar Offline Autor
  • Beiträge: 710
  • Dank erhalten: 248

Greif antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 21:43 #1045
Hier paar Infos zur Ju-52

The Ju-52 3mg4e turned out to be an interesting plane. Its design represents the transitional period between the wars (1920-1930’s) where new designs and increasing technology led to experimentation with some odd results. For instance, the main landing gear wheel brakes are engaged by moving left or right engine throttles back behind low throttle limiters. So, to brake the left wheel you'll need to move the left engine throttle all the way back. Moving the central engine throttle all the way back will engage brakes for both wheels. The plane is also equipped with a tail wheel parking brake.



The second interesting feature of this aircraft is that the flaps are operated using the same handle as the adjustable stabilizer. However, it is possible to unlink these controls and adjust the stabilizer without touching the flaps. There is a stabilizer control flywheel in the pilot’s cabin that is always linked mechanically to the stabilizer and the additional flaps link handle that connects the flaps to the same flywheel. Therefore, pilot can either use this flywheel to control only the stabilizer or the stabilizer and the flaps simultaneously.



Before taking off, the pilot sets the stabilizer to flight position, engages the link and then moves the flaps to take-off position, simultaneously setting the stabilizer to take-off position as well. When airborne, pilot retracts the flaps, unlinks these controls and adjusts the stabilizer only, finding a balanced position to minimize the control column force. Before landing, the pilot engages the link again and sets both the flaps and the stabilizer to the landing position. It is important to note that it is possible to render the system inoperable by deviating from this order so it won't be able to control either the stabilizer or the flaps. For example, if pilot the pitches the stabilizer all the way up with flaps retracted and then engages the link, the flywheel will be blocked because the fully turned down stabilizer and fully retracted flaps won't allow it to turn either way.


Steht auch im Developer Diary 141
forum.il2sturmovik.com/topic/168-developer-diary/page-4
Last Edit:20 Dez. 2016 21:44 von Greif
Letzte Änderung: 20 Dez. 2016 21:44 von Greif.

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Bio-Rhöni
  • Bio-Rhönis Avatar Offline
  • Beiträge: 59
  • Dank erhalten: 24

Bio-Rhöni antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 20 Dez. 2016 23:06 #1046
Bin eben ne Runde geflogen. Die Performance ist um einiges besser geworden. Für mich ist BOS endlich vernünftig spielbar geworden.
von Bio-Rhöni

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • Wolke
  • Wolkes Avatar Offline
  • Beiträge: 33
  • Dank erhalten: 2

Wolke antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 27 Dez. 2016 09:20 #1047
Ich mag das Spiel - ehrlich gesagt - auch. Auch wenn man kein clickbares Cockpit hat und keine komplexe Motorsteuerung.
von Wolke

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.

  • JG4_Henry
  • JG4_Henrys Avatar Offline
  • Beiträge: 535
  • Dank erhalten: 620

JG4_Henry antwortete auf Battle of Stalingrad

Posted 27 Dez. 2016 11:01 #1048

Wolke schrieb: Ich mag das Spiel - ehrlich gesagt - auch. Auch wenn man kein clickbares Cockpit hat und keine komplexe Motorsteuerung.


Also, man muss sich dafür ja nicht schämen :-) Ich bin noch in der Aufwärmphase...
Gestern flog ich ein paar Platzrunden mit der frisch erworbenen Ju 88 A-4.

Ich stellte bedeckten Himmel, Turbulenzen und Wind von 3 m/s ein. Also, das war wirklich beeindruckend, wie die Maschine bockte, durchsackte und beim Durchfliegen der Wolken immer unruhiger wurde. Dann endlos blauer Himmel über einer schneeweißen Watteschicht. Das Gefühl des Fliegens empfinde ich in BoS deutlich besser umgesetzt. Das beginnt schon beim Start, bei dem die Ju 88 nur mit berztem Rudereinsatz auf Spur zu halten ist - ganz wie es Peter Stahl in seinem Buch beschriebt.

Doch was mir nicht in den Kopf will: Da simulieren die ein so gutes "Fluggefühl", ziehen jedoch die Technik des Fliegens nicht auf ein passenedes Niveau. Motormanagement, Treibstoff, echte Kurssteuerung - Fehlanzeige. Die Kugel im Wendezeiger scheint festgeklebt. Auch die "wir tun mal so als ob" Startvorbereitungen gehen mir fast auf den Keks. (Von den unsäglichen Fantasie-Uniformen ganz zu schweigen...)
Last Edit:27 Dez. 2016 12:58 von JG4_Henry
Letzte Änderung: 27 Dez. 2016 12:58 von JG4_Henry.
Folgende Benutzer bedankten sich: Kruger, -=MaD=-, Link_Law

Bitte Anmelden oder Registrieren um der Konversation beizutreten.